Snabbgenomgång

25 December
Åkte jag och Malhin till Venice Beach och hyrde cykel. KUL. Kollade på skejtarna i skejtparken, som är stor. Och vi blev stoppade av polisen för att vi tittade när de körde förbi oss med en person i baksättet. Kan inte hjälpa att vi glodde! hehehe man blir ju nyfiken när det sitter en Kriminel ganster i baksättet! På kvällen gick vi till The grove och såg Sherlock Holmes! Den var as bra :) Vi fick stå i kö utanför på "torget" När klockan slog 8 så började det fejk snöa!! Det kom snöflingor gjorda av bubblor från taken runt omkring.. Det var mysigt men vi hade ju åkt till L.A för att slippa snö och kallt väder.

26 December
Vi skulle åka ut till Universal Studios men vi tog fel buss och hamnade istället där filmbolaget Warner Brother ligger. Så vi fick se det med.. :) Tog det lugnt under dagen, färgade håret och på kvällen träffade vi Mashi, en av mina räddare i nöden när jag var i L.A förra gången hos den förra familjen. På kvällen blev det ett försök till att se hela Lejon Kungen 3 men vi somnade halvägs genom. Det tar fan på krafterna att gå så mycket som vi gjorde under de dagarna vi var i L.A


27 December
Jag firade 19 och ett halvt! hahah, skämt.. Vi träffade Mashi och åkte till The Fashion District, Down town. Och här brändes det pengar! Det var som att gå in i en liten bakgata som såg ut som en marknad med massa skor och väskor och massa annat. Det var lite kul för alla var mexikanare så försäljarna pratade spanska istället för engelska! På kvällen träffade vi Mashis kompis och gick och såg Avatar, fast inte i 3D. Den var bra, men jag var så galet trött så jag somnade en stund i slutet när det krigade. Jag börjar bli som min mamma, som somnar varje gång man tittar på film!

28 December
Denna gången tog vi rätt buss och hamnade på Universal Studios. Vi tillbringade hela dagen där. Vi åkte den berömda Studio guiden. När man åker igenom filmbolagets platser där de spelar in tv serier och filmer. Vi fick se torget i Ghost wisper som är samma torg som i Tillbaka till framtiden. Även Desperate housewifes gatan och massa annat. Sjukt kul, rekommenderas verkligen. På kvällen försökte vi se Lejon kungen 3 men va fan det gick inte! Vi somnade igen.. Denna dagen fick vi panik, vi fick reda på att vi inte kunde bo hos Leas kompis, så vi var tvungna att hitta ett nytt hotell, för natten mellan nyår och den första. Det var tänkt att vi skulle hem till Alex som skulle ha fest så vi kunde sova hos honom, så vi behövde bara boka en natt på det nya hotellet.

29 December
Denna dagen blev det Beverly Hills. Och ja allt är super fint och alla man möter på gatan tjänar lika mycket i månaden som jag gör om året! Vi gick längs den berömda shoppinggatan Rodeo Dr. Där handlar alla kändisar, men vi såg ingen.. Typiskt... haha! Det var trevligt, vi tog och åt lunch på The Cheesecake Factory. Jag vissade Malhin ett av mina favorit shoppingcentrum, Beverly center så det blev mera pengar som slösades!Även denna dag fick vi panik för nu kunde Alex inte ha fest så vi måste ut och hitta nytt hotel IGEN, men vi lyckades få ett rum på samma hotell som vi bokade dagen innan. Det var nog bara för att killen på hotellet tyckte synd om oss och för att han hade släktingar i sverige. Gött eller vad.

30 December
Denna dagen flyttade vi ut från vårt hotell och in i det nya med Marina och Lea! Vi gick och tittade på Hollywood Blvd och shoppade lite skor. Jag köpte gympa skor... Kan ni fatta jag ska börja springa! Man äter så onyttig mat här i Usa och glass och sånt skit så nu ska det bli ändring på det. Jag ska komma iform och inte dö efter att jag hat gått upp för några trappor.

NYÅR!!!
Det blev en av de bästa nyår jag haft. Vi fixa med outfiten och alla detaljer under dagen och sen blev det party. Vi hade ingen plan vad vi skulle göra, för de jag känner i L.A hade bara lösa planer så vi bestämde oss för att borja festa på hotellet och sen se vad vi kommer på. Och det var ett bra beslut! För brevid oss så bodde det et gäng killar som bjöd på drika och var hur trevliga som hellst! De var sport fånar som resten av gesterna på hotellet. Det var en amerikans fotbolls match dagen efter, så många av gesterna på hotellet var där för den anledningen. Vi hade skjukt kul är väl ett bra sätt att beskriva hur vi hade det! En an killarna jobbade/ kunde massage, så mina fötter har aldrig fått en lyxigare behandling. Alså gud var jag behövde det. Han knäppte i alla tårna om ni fattar vad jag menar. Jag tror att alla tjejerna fick sig en fot massage. Utom Marina för hon var upptagen med annat!.... hehehe, Jag träffade även Megan en snabb runda!! Och det var kul. har inte träffat henne på länge, mendet var synd att hon var tvungen att gå efter typ 10 minuter. Mitt i alltihopa så skriker Marina "Polisen är här, var tysta!" Tydlien fick vi besök av polisen men de kom inte till oss och tur var väl det!

Sista dagen.
Var inte så kul.. ingen av oss mådde så bra och flyget var försenat... Jippi, så vi fick sitta och vänta i en och en halv timme extra på flygplatsen. Och när vi väl var framme så fick vi vänta i evigheter på våra väskor som var i topp 10 sist ut. Kul... Nej. Kände mig som en zombie den dagen...


Måste bara tillägga att vi åt på Yougurtland varje dag utom en och ibland blev det mer än en gång om dagen! Jag älskar FROZEN YOUGURT!!!



LOVE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0