Då var jag tillbaka!

Nu har jag återvänt till storstaden från vildmarken. Och ärligttalat så var Tahoe city rätt så öde. Nu menar jag inget illa om staden och de som bor där men det kändes som et sådant samhälle som typ består av 5 familjer som har bott där sen alltid. Alla är släkt med varandra och ALLA Kör sådana stora truckar som låter som fan. Det kändes lite som en skräckfilm!! Man har ju sätt typ The hills have eyes, Wrong turn och såna filmer. Men tillbaka till hur jag hade det! Jo det var kul! Hade roligare än vad jag trodde. Snö är ju inte något jag föredrar om man säger så. Men det var trevligt. Jag passade även på att vara ensamstående 5 barnsmamma vid läggdags. Barnen var snälla men det är ändå tufft. Fick höra att de hade björnar där uppe! AHH, och jag som gick hem själv mitt i "skogen" när det var mörkt. Fast de har väl gått i ide, hoppas jag. Men naturen där uppe var jätte fin. Jag gick och kollade läget i staden första kvällen och tog lite turist bilder. Och Lake Tahoe, som sjön heter var sjukt fin. As stor och med berg runt om. Nu blev inte bilderna så bra, för det var mycket finare i verkligheten.

Måste bara berätta om mitt lila äventyr jag hade under söndagen. Jag skulle ta med mig tjejerna till skidbacken där de andra redan var. Det var bara att ta bussen och det skulle inte vara så långt. Så vi gick ner och väntade men det kom ingen buss, så jag frågade en man om när bussen gick och allt sånt för att vara säker på att den gick. Så när väl en buss kom så hoppade vi på. Men efter en stund så kändes det lite fel så jag frågade busschaffören om när det var tid för oss att gå av. Och vi var på FEL BUSS såklart! Jahaaaa, hur ska jag ta mig dit då? frågade jag buss nissen. " du får byta buss där och där och bla bla du kan vara framme vid 2" NEEJ, tänker jag, för vi lämnade stugan halv 12 och jag vi skulle missa lunchen nu när vi var sena. Så vi tog bussen tillbaka. Det var mitt lilla äventyr, inte så lyckat men så typiskt mig med min otur. 

På tal om otur jag har sparkat sönder mina små tår på allt som går att sparka på och jag har blivit väldigt fummlig på sistone, jag känner mig helt efter i mina rörelser. Inte så kul, jag kan inte komma ihog att jag har varit så här klumpig... Lite läskigt för jag slår i allt och då menar jag precis allt!

NU kommer det lite bilder!

Vår stuga + min spegelbild i fönstret!










LOVE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0