Mötet..

Mötet med min LCC, assistenten och jag gick bra! Jag var lite orolig för hur det skulle gå, Jag kände mig redan lite less på detta och hade pratat med mamma och pappa tidigare under dagen så jag var lite Känsloladdad om man säger så. Men det gick bra, vi pratade igenom lite vanliga frågor och så hade jag ju mina punkter som jag ville ta upp. Men de hade jag mejlat till min LCC innan så han flätade in dom i de andra frågorna. Tydligen så är min situtation med värdfamiljen olaglig :S eftersom jag redan har jobbat över och lite sånt.
Och jag insåg under mötet att inte har det som jag ska, till exempel så ska mangå igenom varje dag vad som har hänt och hur det har varit under dagen, det gör inte vi. Det är massa som jag har missat och familjen också på grund av att föräldrana inte är hemma. Men de blir nog ändring på det snart, hoppas jag.

Min LCC är verkligen jätte bra, jag kände under hela mötet att hon är på min sida och stöttar mig! Hon nämde även att familjen måste se till att detta blir en rolig upplevelse, för att vi au pairer har ju betalt för att komma hit och se use och leva i en amerikanskfamilj och upplava så mycket som möjligt. Vi är inte här bara för att jobba och se hur rika familjer har det, För många tror att vi bara åker hit för att jobba och att vi är fattiga! Och vi åkte inte hit GRATIS! det trodde nog assistenten och jag tror att resten av min familj tror det också... eh OKEJ! Så nu känns det bättre med allt och jag ska snart få ett nytt schema så att jag förhoppningsvis kan få vara ledig på helgerna!



LOVE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0