Helgen

Det var en väldigt kul helg! Spendera pengar som bara den! hehehe, Vem viste att det gick åt så mycket pengar på att äta ute!?
Jag och Marina åkte downtown och köpte lite julklappar och sedan åkte vi hem till Lea och kollade på hennes hus! För vi har inte sett det innan så vi passade på när hennes värd familj inte var hemma! Sedan åkte vi downtown och åt på Mel´s Drive in! det är en resturang som ser precis ut som om den byggdes på 50 talet och sen stannade tiden! Helt härligt! Har bilder som tänkte lägga upp men jag har alldeles för många sladdar att håla reda på så jag hittar inte just den skladden som går till kameran.. 
Men ialla fall så drog vi vidare till biograffen och såg 2012. Måste bara säga att jag verkligen inte klarar av att de såna "världen går under filmer", jag tycker att de är så sjukt tråkiga och bara töntiga! Men denna Filmen var kul! Hahaha jag och Marina satt och skratta åt den den hade faktiskt humor i sig och det var  bra för jag var nära att somna mitt i den! Jag var för trött för att se något seriöst. Älskade den feta ryssen i filmen!

På söndagen var det ju Lucia! och det firades. Min värdfamilj hade gjort en riktigt fin frukost med massa goda saker och peppakakor! Som jag faktiskt tycker om nu! Kan ni fatta att jag Sara Ahlberg äter pepparkakor och lussekatter! Nej! Och så hade min värd mamma gjort degen till lussekatter så efter frukosten så började vi baka. Jag blev helt glad när jag såg att de hade ansträngt sig så mycket för att jag skulle få lite Lucia stämning. De hade till och med rullat ner gardinerna för att det skulle bli mörkt för vi har ju det mörkt i Sverige. Haha, den äldsta tjejen hade tagit på sig sin långa vita pyjamas so att hon skulle se ut som Lucia!  Jag fick även en julstrumpa fylde med goda saker och en jätte fin cabel car som jag kan hänga i granen och en karta över California! Efter bakningen tog jag med mig barnen downtown och hade kul och tittade på julsakerna.
Så det blev en bra Lucia!


LOVE

Kommentarer
Postat av: Daddy

Härligt att du har en värdfamilj som verkligen bryr sig och tycker om dig!

Puss

2009-12-20 @ 18:45:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0