oj oj oj!

Okej nu kommer uppdateringar!  Jag vet att jag inte har bloggat på länge och det finns en anledning till det! Jag sprängde min adaptor på au pair skolan och bateriet i datorn tog slut! så jag har inte kunnat ladda min mobil och datron på evigheter! kör en snabb genom gång av vad som har hänt! Sorterar ut det viktigaste för annars skulle det bli värdens längsta lista!

Au pair skolan
Skolan var helt okej! den var inte alls så skabbig som alla hade sagt, visst den var sunkig men va fan 4 dagar ska man ju klara. Lektionerna var helt ok, men vissa saker som man fick lära sig viste man redan, vi fick till och med lära oss hur man tvättar händerna! så nu är jag expert på det :P Så det var tur att vi hade en bra lärare annars hade det varit trisst. hahaha, sjukaste var att på onsdagen så gick det ryckte om att vi hade svin influensan på skolan, för det var två tjejer som i min klass som var "jätte" sjuka, så vi fick ha masker på oss! så löjligt!  Fick en allergisk reaktion på myggbett så jag fick värsta feta blåsorna fylda med var! Härligt! Så jag fick ta medicin, lite läskigt faktiskt, har fortfarande kvar märke efter dem, där blåsorna satt har jag nu stora ruvor :S

New York resan på torsdagen var det bästa med hela veckan! underbar stad! shoppade lite på Victoria´s Secret och på Forever 21!  hahha, det var en tjej som försvann från oss när vi stanade på det första shopping stället, så hon fick sig en speciell tur genom NY för att hitta oss, det var lite synd om henne!

På fredagen skulle man träffa familjen! det blev flygg från NY till dallas och sedan vidare til L.A Hetl sjukt var L.A är stort när planet flög in over L.A så var det mörkt och alla lampor från staden lös! Så sjukt coolt men såg hela staden uppifrån och den tog aldrig slut! jag skojar inte! vi flög över den hur länge som hälst!  På flygplatsen i L.A blev jag hämtad av en Limo och en personlig chafför som körde hem mig till familjen! Huset är helt okej men vi flyttar till till ett större om typ en vecka :)

Första helgen med familjen spenderades på ett lyx hotell utanför L.A  De hade hyrt en av villorna på hotellet så där fick man en egen våning och det var hur fint som hällst! Träffade även lite Kändisar vid poolen och jag pratade lite med en av dem ;) Bla såg jag Teri Hatcher från Desprerate housewives vid poolen :)  Helgen var händelserik om man säger så!

Denna veckan har jag tagit hand om barnen tillsammans med föräldrarnas assistent för de är i NY :) och det funkar bra :) Igår fick jag ge mig ut på jakt efter en ny adaptor så att jag kunde ladda min mobil och dator och det gick bra förutom att jag först körde vilse i området däe jag bor! vägarna slingrar sig hit och dit! men tillslut hittade jag rätt och hamnade på Sunset boulevard. Jag tänkte att jag skulle försöka hitta shoppinggatan när jag ändå var ute så jag började gå och jag gick runt i mer än en timme och jag hittade den inte! så jag började leta efter McDonalds istället för jag hade sätt ett stort M när jag körde till butiken där jag köpte adaptorn, men jag hittade inte det heller! så jag körde hem och precis i den den kurvan där jag gav upp så låg McDonalds, så typiskt! Jag som var skit hungrig!

Maten här är inte den bästa min familj äter bara nyttig mat, och det är det konstigaste jag har ätit! för det är sån färdig lagad speciall bestäld mat, igår skulle jag värma något som såg ut som snittzel (stavas?) men det var det dock inte! det smakade skit! så nu jar jag gått ner i vikt inte så mkt men tillräckligt för att mina byxor kassar :S

Idag är jag ledig så jag ska försöka ta det lundt och slappnan av för det går inte när barnen är runt om kring en! imorrgon ska jag träffa Hanna som bor rätt så nära mig tror jag! Vi ska utförska hollywood och shoppingen lite :P

Love


Kommentarer
Postat av: Patricia

shit va kul att läsa om ditt äventyr! är avundsjuk. men du verkar ta det helt chill.. hämtad i limo och sett terri hetcher.. hahah vardagsmat för dig nu eller? Så coooolt.



Hoppas du trivs bra där

kram linas syrra

2009-08-20 @ 23:44:36
URL: http://pattiee.com
Postat av: Linn

åh det låter helt underbart!! och tänk att du dåg teri hatcher och åkt limo med egen chaufför. avis? - nej då ;) haha

2009-08-22 @ 09:48:53
URL: http://linnsstyle.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0